Almond biscuits

Här är kakorna jag gjorde häromdagen!
 
Biskvierna
100 g mandelmassa
1 äggvita 
0.25 dl socker
175 grader i 10 min eller var det 12 min?
 
Aja, tills dem blir bruna! Tror det var 10 min! Men hur lätt som helst! Man bara blandar ihop allt och sen spritsar ut det på en plåt med bakplåtspapper lika stort som en femkrona ungefär. Sen in i ugnen! Det fanns även en citron topping som jag har skrivit nedan. Jag gjorde dock halv sats vilket absolut räckte och blev över! Jag tycker personligen det var godare utan men det är ju en smaksak! Och tänk på att ni inte ska smälta smöret för det ska vara en kräm som man kan bre och inte en rinnande sås!
 
Citronkräm
1.5 dl florsocker
5 msk lemon curd
50 g smör
1 äggvita
 
Detta var ett väldigt oklart inlägg men jag hoppas det funkar! Jag hade nämligen stängt ner sidan med receptet!
Kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0