8 tips för friskare hår

Hårolja
Använd hårolja i topparna efter varje dusch. Ett tips är maroccan oil som jag vet många gillar. Dock är den ganska dyr och jag vet att det finns supermånga billiga som gör ett precis lika bra jobb.
 
Tvätta regelbundet
Om man tvättar håret regelbundet håller håret sig renare. Om man tvättar det för ofta vänjer sig håret och börjar då därför överproducera fett vilket gör håret fetare. Därför ska du tvätta håret max tre gånger i veckan men om du vill duscha oftare räcker det med att skölja igenom det.
 
Inpackning gör skillnad
Använd inpackning iallafall en gång i veckan. Inpackningen gör håret mycket mjukare och kan reparera slitna toppar. Änvänd även alltid balsam efter att du har haft i en inpackning, eftersom att inpackningen öppnar upp håret och går in på djupet och därför ska man ha balsam i efter för att stänga hårstråna igen.
 
Utsätt inte håret för mycket värme
Då menar jag både solen och stylingverktyg. Använd keps om du är på stranden länge eftersom det sliter mycket på håret, om du inte vill ha keps försök hitta någon bra solskydds produkt för håret. Använd även värmeskydd när du stylar ditt hår.
 
Låt ditt hår självtorka
Låt ditt hår torka av sig själv efter du har duschat! Att ruffsa det torrt med handduken eller föna det sliter väldigt mycket. Kram istället ur det och sätt upp en turban och låt det torka. Håret är tre gånger känsligare när det är blött så se till att inte heller borsta håret när det är blött för då dras många fler hårstrån bort än om det är torrt. 
 
Skölj håret med kallt vatten
Skölj håret med kallt vatten innan du kliver ur duschen, det ger håret glans och stumulerar hårrötterna! Tvättar du håret i för varmt vatten så tappar du även mer hår än nödvändigt.
 
Sov med fläta
Sov med fläta då det inte sliter lika mycket på håret, se även till att ha rena lakan fetrsom smutsiga lakan kan leda till fettigare hår.
 
Tänk på att allt som du stoppar i dig kan visa sig på utsidan och det gäller även på håret. Folsyra, kisel och B-vitamin är väldigt bra för hårets kvalitét.
 

Kommentarer
Postat av: Sara Whitmore

- Åh tack Emma! Gud va snäll du är, du gjorde verkligen min dag när jag läste de du skrev. Skulle vara riktigt kul träffa dig med någon gång :)) Din blogg är verkligen super och jag tror om du fortsätter med det du gör kommer din blogg bli riktigt stor! :) Stooor kram

2013-10-15 @ 21:00:14
URL: http://sarapiper.blogg.se/
Postat av: Sara Whitmore

Jag använder mig av picasa till det! :) kraam

2013-10-15 @ 22:03:00
URL: http://sarapiper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0