Q/A - My makeup

 
Nu tänkte jag skriva om hur jag sminkar mig. Detta är liksom allt jag använder, men det skiftar lite om vad jag känner för så ibland blir det mascara och ibland känner jag inte för något smink alls. Som ni kanske kommer märka är väldigt mycket från Bare Minerals och det är verkligen ett stort tips, det ser sjukt naturligt ut, känns inte på hyn och blockerar inte porer och sådant, och dessutom täcker det sjukt bra men ser ändå som sagt naturligt ut. 
 
Iallafall, först tar jag en dagkräm från Emma S eller Nu skin för jag är sjukt torr. Sedan tar jag "Prime time" vilket är en primer från Bare Minerals. Den gör så huden blir jättelen och så att allt smink håller längre. 
 
Sedan tar jag concealerborsten som också är från Bare Minerals (Tredje bilden) och lägger foundationen, som även funkar skitbra som concealer under ögonen för att täcka mörka ringar och där jag är röd. Foundationen är i färgen Fairly light. Jag tycker den funkar jättebra som concealer också eftersom det ser så mycket naturligare ut och det blir absolut inte kakigt. 
 
Sedan tar jag samma foundationen i hela ansiktet med den stora, runda borsten. Den stora borsten är mycket tätare och gör så det kommer mer på hyn men det blir även lättare att "Blanda ut" liksom. 
Sedan tar jag brunpudret "Warmth" och tar på kinderna, sidorna av pannan, käken, halsen och lite lätt över hela resten av ansiktet med den lite mindre, inte lika runda borsten. 
 
Till sist om jag känner för det, vilket inte är så ofta, böjer jag ögonfransarna med en ögonfransböjare från H&M och sedan tar jag mascaran Hypnose precious cells från Lancomé väldigt lätt för att det inte ska bli klumpigt. 
 
Det var allt jag gör, som sagt skiftar det väldigt mycket och det är sälan jag har allt. Jag menar inte att försöka låta proffsig, utan tvärtemot kan jag inte så mycket. Jag vet dock att jag älskar att sminka mig och jag har testat olika saker och absolut blivit bättre och dessutom det funkar super för mig vilket är det viktigaste. Hoppas det hjälpte lite till dig som frågade!
Kram 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0